منتديات جعلان - عرض مشاركة واحدة - ...((الخوف من الحب))...
عرض مشاركة واحدة
  رقم المشاركة : [ 5  ]
قديم 03-13-2009, 10:15 AM
جعلاني فعال


المشاركات
88

+التقييم

تاريخ التسجيل
Nov 2008

الاقامة

نظام التشغيل
oman

رقم العضوية
7600

بنوتة كوول is on a distinguished road
غير متواجد
 
افتراضي
الفصل الثاني
الجزء الرابع
في الفور سيزون هوتيل بلندن .....وصلت العربية باللي فيها سارا وعبدالعزيز ... بعد ما نزل الحمال الشنط ....ودخلوا الريسبشن ...سجل عبدالعزيز المعلومات المهمه ...وراحوا فوق للجناح الي حاجزينه...كان الجناح حلو جدا وفخم ...عباره عن غرفه نوم بسرير ملكي كبير ...تطلع على صاله فيها طاوله طعام باربع كراسي وكنب وتلفزيون .....وفيها كمان حمام كبييير ومجهز بكل وسائل الراحه.....
بعد ما خلص الحمال وحط الشنط في الغرفه .....قال لهم انه هايبعت ليهم هاوس كيبر عشان ترتيب الشنط .. عبدالعزيز اداله البقشيش ...وقفل الباب وراه...وقتها حست سارا بشعور غريب ..هو خليط من الرهبه والخوف ..دي اول مرة تقعد مع عبدالعزيز في مكان لوحدهم من غير اي حد . ....يوم كتب الكتاب كان معاهم تامر اخوها...ويوم الفرح كانت معهم مي.... وفي الطياره كانت مليانه ركاب...وفي العربية كان معاهم السواق...بس دلوقتي هي معاه لوحدها ..... فضلت واقفه ما تتحركش ..عبدالعزيز بعد ما قفل الباب دخل وقعد على الكنبة ..وقام يبص لسارا ..بعدين رفع حاجب يوم شافها ما بتحركش من مكانها ولا خطوه....فحب انه يطمنها...لانه حاسس باللي جواها من رعب وخوف.
عبدالعزيز: سارا مش عايزة تكلمي اهلك دلوقتي ؟
هنا سارا ابتسمت ابتسامه كبيره وهزت راسها علامه الموافقة .... فطلع موبيله .
عبدالعزيز: تعالي خدي الموبيل ولا ناوية تقفي مكانك كدة لغاية بليل
سارا اتكسفت منه زي عوايدها وجات له ...واخذت الموبيل منه... وقبل ماترن ..قام عبدالعزيز واخد شنطه من الشنط ..
عبدالعزيز: انا حروح اخذ شاور ..عايزة حاجة تاني
سارا : لا شكرا
وطلع عبدالعزيز وراح لغرفه النوم ...قامت سارا ورنت على اهلها .
صالح: الووو
سارا : الووو ..هلا صلوح..
صالح: ايوة ..مين..معايا
سارا: انا عمتك ..ماعرفتنيش؟؟
صالح بصوت عالى خلى جدته ام محمد ومها مرات عمه يبصولوله : عمتىىىىى سارا.....
سارا: ههههههههه انت بتعمل ايه عندنا من الصبح يا صالح .
صالح : عمتى انا نمت فى اودتك امبارح..
سارا: ههههههه يا سلام على السرعة خلاص اتصرفوا في اوضتي كدة على طول
ام محمد عرفت ان صالح بيكلم بنتها على طول قامت وسحبت السماعه من حفيدها...
صالح : لحظة يا تيتة ... لسة ما كلمتش عمتي عايزة اقولها على حاجة
ام محمد وهي بتصرخ في صالح هات التليفون : الو ازيك يا سارا ..عاملة ايه يا حبيبتي وحشتينا جداااا يارب تكوني مرتاحة .
سارا لما سمعت صوت امها ..تجمعت الدموع في عنيها وحست انها خلاص حتعيط ..
سارا: ازيك يا ماما عاملة ايه والله انتوا اللي وحشتوني قووووي ... يا ماما انتوا فين من ساعة رنتلكوا وما حدش رد عليا .وقعدت تعيط ؟؟
ام محمد: بس يا حبيبتي ليه بتعيطي ما ينفعش كدة انت لسة عروسة ... معلش انا سمعت التليفون لما رن بس كان بعيد عني ولما وصلتله كان فصل ... وانت عاملة ايه وعبدالعزيز اخباره ايه ...
سارا وهي بتعيط: ياماما انا عايزة ارجع مش عايزة اقعد معاه هنا ..
ام محمد وقلبها بيوجعها من كلام بنتها وهي ماسكة دمعتها عشان تصبر بنتها .او تحسس بنتها انه مش حلو ان البنت تتجوز وتطلع من بيت اهلها وهي مش راضية .
ام محمد: ليه يابنتي هو عملك حاجة
سارا: لا ما عمليش حاجة بس انا عايزاكم
ام محمد: هههههههه الله يهديك يا بنتى خضتيني
سارا: طيب تعالوا انتوا
ام محمد: بس خلاص يا سارا . انتي دلوقتي واحدة متجوزة وهي فترة وحتتعودي على جوزك .وبس بقى لحسن جوزك يسمعك ؟
سارا: لا هو في الحمام ؟
ام محمد: وانتي بتتكلمي منين ؟
سارا: من موبيله
ام محمد : خلاص يالا بقى روحي ... اسمعي حوصيكي على حاجة ... ولازم تسمعي كلام كويس ...ربنا امر المرأة بطاعة جوزها وخلي بالك من جوزك واسمعي كلامه ..
سارا: حاضر يا ماما ..
ام محمد: خلاص يا قمر اوعي تعيطي .... وبابا وكلهم هنا بيسلموا عليكي
سارا: الله يسلمهم وسلمي على بابا قووووي
ام محمد : حاضر يوصل ان شاء الله وابقي طمنيناعليكي ماشي يا جميل
سارا: حاضر يا ماما
ويطلع عبدالعزيز من الحمام بعد ما اخذ شور وحلق ...كان شكله روعه ...اول ما شاف سارا عرف انها كانت بتعيط ..معلقش ..وراح عند الباب وحط ورقه عدم الازعاج عشان اذا جات الهاوس كيبر ما يدخلش...سارا اول ما طلع شافته بعدين لفت من الناحية الثانيه
ام محمد: يالا يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وسلمي على جوزك .لااله الا الله
سارا : حاضر يوصل ... سيدنا محمد رسول الله
وقفلت التليفون وجه عبدالعزيز وقعد جمبها على الكنبة وهو شكله تعبان ايوة هو فاق لما خد الشاور بس برضه عايز ينام ... قامت سارة واخدت شنطتها علشان تاخد هي كمان شاور
عبدالعزيز: اهلك عاملين ايه .. اعتقد انك كلمتيهم
سارا: ايوة كلمتهم وامي بتسلم عليك
وبصت له .... وفاجاها بشكله...كان حلو قوووي..سارا وهي بتتكلم في سرها دة كل شوية بيحلو هو بيعمل ايه في نفسه .
عبدالعزيز : الله يسلمها ...
سارا: عن اذنك شوية حاخد شاور وارجعلك
عبدالعزيز : اذنك معاك..
سارا راحت وهي بتضغط على اسنانها ...ياربي الانسان دة ما فيش فايدة فيه...دخلت الحمام ..وعجبها قووووي...كان كبير وفيه بانيوا واسع كانه سرير ..وحول البانيو رغوة سباحه وعطور وروائح وغيرها..يعنى الواحد الي يشوف الحاجات دي يتمنى يفضل جوة ما يطلعش...بس هي قاومت الاغراء ...واخذت شاور سريع .. بعدين دورت على حاجة تلبسها ...شافت فستان ناعم جداااا لبسته ....وسرحت شعرها ..ووحطت بس كحل وملمع ...وطلعت من الحمام ..ولما بصت على عبدالعزيز لقيته فارد نفسه على السرير ...

__________________